När du önskar dig en renovering i Stockholm

Har du också köpt en lägenhet i Stockholm som har "potential", eller en "charm" som det alltid heter när mäklaren försöker tala om att det är en mycekt eftersatt lägenhet som behvöer renoveras? Det är på många sätt en bra sak att köpa en äldre lägenhet, rusta upp den och sedan ha en fin lägenhet, eller om man så vill, sälja den. Men i så fall är det bara för att man vill investera pengar i den nyrenoverade lägenheten. Oavsett vad orsaken är till för renoveringen av lägenheten kommer du att behöva duktiga hantverkare som kan renovera så att du verkligen höjer värdet på bostaden. Hur hittar man sådana duktiga hantverkare?

1. Googla renovera lägenhet Stockholm

Om du inte känner till någon firma som kan renovera lägenheter i Stockholm, kan du alltid börja med att googla "renovera lägenhet Stocholm" då får du förslag av Google på sådana som har angett på sin hemsida att de renovera lägenhter och arbetar i Stockholm. Efter det är det bara att ringa dem och be om en offert och referenser. Offert för att du inte vill ha någon obehaglig överraskning när du väl ska betala fakturan för renoveringen, referenser för att du vill ha någon som är bra med att ta kunder och som lyssnar på dem.

2. Välj dem med egen ansvarsförsäkring

Om du har några som du kan välja mellan, är det bäst att välja dem som anger att de har egen ansvarsförsäkring. Det innebär att om det händer något så ska inte kunden behöva betala för det som händer, det ska firman stå för. Endast på det sättet visar de att de tar ansvar för sitt arbete.

3. Välj firma med kollektivavtal

Som kund, vill man ju att det är en firma som tar hand om sina anställda, eller hur? Ett kollektivavtal säger dig som kund att firman ar ansvar för sina anvställda så att de får en sjukpenning om de är sjuka, och får pension när de är gamla.

4. Välj dem med bra referenser

När du väljer mellan flera olika, som du ser det, likvärdiga hantverkarfirmor, är det referenserna som borde avgöra vilka av dem som du ska välja. Goda referenser innebär att de är noggranna med att kunderna ska bli nöjda. Att de är servicevänliga och gör arbetet tills du som kund är nöjd. Det innebär att de bryr sig om sitt arbete och sitt rykte.

19 mar 2019